5 Perkara Penting Perlu Dipertimbangkan Sebelum Merancang Sebuah Majlis Perkahwinan




Merancang sebuah perkahwinan sangat penting untuk pasangan pengantin. Fahami perkara penting perlu dipertimbangkan sebelum majlis perkahwinan diadakan.

Kos Perkahwinan

1. Ingat! Sebuah perkahwinan yang bahagia tidak perlu menjadi salah satu majlis yang sangat mahal. Sebuah perkahwinan yang sederhana mengikut bajet anda sudah mencukupi selagi anda menikmati majlis dengan kehadiran orang yang anda sayangi dan ini pasti akan menjadi pengalaman yang paling diingati dalam hidup anda.

Sumber: hafizudinhamdan.com

Status Kewangan

2. Walaupun anda mampu merancang perkahwinan yang besar, itu tidak bermakna anda hanya boleh membiarkan wang anda digunakan dengan bebas. Cabaran lebih besar menanti anda selepas perkahwinan dan anda memerlukan status kewangan yang stabil untuk menjalani perkahwinan anda dengan selesa.

Pinjaman Peribadi

3. Memohon pinjaman peribadi untuk perkahwinan anda adalah idea yang buruk! Anda memerlukan wang untuk menyediakan perabot dan barangan untuk rumah baru anda serta perbelanjaan lain untuk keluarga anda. Oleh itu, berbelanjalah secara hemah serta bijak dan anda juga perlu menyimpan untuk perancangan masa depan anda.

Masa Depan

4. Ini adalah khas untuk masa depan pengantin dan keluarga masing-masing pada masa akan datang. Bertimbang rasa dan jangan menyiksa pengantin lelaki dengan permintaan yang tidak masuk akal atau tuntutan untuk perkahwinan anda yang mewah. Dia telah menghabiskan banyak wang untuk berkahwin dengan anda dan jika andademand terhadap banyak perkara untuk perkahwinan, anda mungkin terpaksa menunda perkahwinan yang lebih lama memenuhi selera anda.



Sumber: azraaizulkiple.com

Related Posts:

0 Response to " 5 Perkara Penting Perlu Dipertimbangkan Sebelum Merancang Sebuah Majlis Perkahwinan"

Post a Comment