Satu artikel yang dipetik dari laman sosial yang mana satu kes staff JPJ bertindak kurang ajar dengan orang awam ketika proses renew roadtax.
Buat pertama kalinya pergi ke jpj Putrajaya. Minah jpj Putrajaya ni dgn nada suara yg tinggi, boleh pulak sound2 aku "tadi nombor panggil, encik tido ke!??".
AL-KISAH
Aku sampai jpj Putrajaya nak renew road tax ,aku terus ke pak guard. "Assalamulaikum,sy nak renew road tax" .. terus pak guard tu bg no giliran 1180. Maknanya, No giliran aku dh cetak sblm aku sampai. Aku pun trus duduk d krusi tggu no giliran aku dipanggil.
Sambil2 duduk tu aku tgok skrin yg ada papar no giliran. Aku tgok no 1180 dah naik. Aku trus ke kaunter minah ni. Dgn muka selamba sound aku "TADI NOMBOR PANGGIL, ENCIK TIDO KE!!!??". (Kalau korg baca, x sama dgn nada n mimik muka dia bila ckp mcm tu dgn aku)
Aku apa lagi, aku ckp balik "Cakap baik2 la. Aku baru je sampai, pak guard dpn tu bg kat aku nombor ni"
Lepas tu kau buat muka, minta maaf pun tak. Aku malas nk panjang kn cita. Aku capai hp, amik gbr minah ni. Untuk aku panjangkan di fb agar xda orang lain senasib dgn aku.
PESANAN
Kepada Pihak JPJ & Kementerian Pengangkutan yang berkenaan sila ambil perhatian.
Dan pada korang yang nak berurusan dengan JPJ Putrajaya sila berhati-hati dengan minah ni.
Mulut celupar sampai x reti nk hormat pelanggan.
Aku nak pesan kat staf jpj Putrajaya sekor ni. Gaji kamu tu kami rakyat Malaysia yg bayar. Jangan berlagak sangat. Keje tu biar ikhlas sikit. Berkat ke gaji ko tu utk bg makan kat mak bapak kat kpg ??
P/S: Dulu senang je nak renew roadtax sekarang makin susah dan sulit.
Sumber http://www.malaysiaviralstory.com/2016/08/staff-jpj-kurang-ajar-semasa-ketika.html
I'm using Kaspersky anti-virus for a number of years, and I'd recommend this product to you all.
ReplyDelete