Hilangnya Harga Diri Anak Gadis Zaman Sekarang


Hilangnya Harga Diri Anak Gadis Zaman Sekarang

Nak cerita terasa malu sangat, tak cerita rasanya dah tanggungjawap, apa boleh buat kenalah cerita. Sayang anak gadis sekarang sudah tak ada langsung moral dan keagaman.

Mengapa ini terjadi? Apakah berpunca ikutan budaya barat atau kerana tiada didikan displin, kesopanan, agama dan budaya oleh keluarga? Siapa perlu disalahkan? Apakah wajar kita salahakan kepimpinan kita kerana membenarkan budaya barat bermaharajalela di tv, mediamasa dan internet?

Semua ini kita tidak boleh elakkan jika kita mahu pembangunan. Perubahan era globalisasi, dunia IT sebenarnya untuk kemudahan kita dalam mempercepatkan segala proses kemajuan.

Dunia tanpa sepadan tidak bermakna budaya turut dilupakan dan tidak langsung dijadikan landasan kehidupan. Apabila budaya seks bebas sosial yang keterlaluan menjadi asas kehidupan harian setiap manusia, bermakna kemunduran akan terjadi. 

Perubahan kehidupan hari ini perlu dipilih di mana sempadannya, tak bermakna kita melanggar perundangan hidup. Sekalipun agama lain kita anggap kafir, dan islam agama yang sebenarnya, kita pasti setiap penganut agama ada mempunyai asas kebaikan, memperbetulkan setiap perjalanan manusia ke arah kesempurnaan ahklak.

Kita lihat setiap photo ini. Adakah ia menonjolkan budaya? Berkucupan sesama jenis dengan memakai tudung kononnya menutup aurat, tapi sebaliknya melakukan perkara terkutuk.

Hilangnya Harga Diri Anak Gadis Zaman Sekarang
Sewajarnya kita malu dengan sikap memperggunakan imaj islam tetapi melakukan perkara yang memalukan seperti ini. Sebab itu ramai anak gadis sekarang rosak, tiada dara, melahrikan anak luar nikah dan tidak hairanlah ada yang menjadi perempuan simpanan.

Hilangnya Harga Diri Anak Gadis Zaman Sekarang | Hampir 30 % Masih Bersekolah


Purata dalam kajian terdapat 30% anak gadis yang masih bersekolah lingkungan usia 16 hingga 18 tahun sudah sanggup menjual tubuh menjadi call girl, perempuan simpan dan mejadi pelacur vip.

Dengan bayaran mahal anggaran RM500 ke RM1000, mereka yang masih mudah seperti timun muda ini menjadi santapan Vip yang kebanyakannya berusia 45 hingga 55 tahun dan mereka ini selayaknya di panggil ayah dan sewajibnya menjadi pembimbing, serta pelindung para remaja gadis ini.

Sayangnya mereka ini seronok meratah tubuh gebu anak2 gadis yang sebaya anak-anak mereka. Tidak langsung merasa malu dengan usianya yang layak dipanggil ayah.

Hilangnya Harga Diri Anak Gadis Zaman Sekarang

Melihat pakaian dan tubuh gebu seperti ini hati laki mana yang tak geram bernafsu. Gadis-gadis ini tanpa segan silu mengambil photo separuh bogel dan memuat naik ke facebook. Apa tujuannya? Mengapa perkara seperti ini perlu dilakukan?

Kebanyakan mereka ini adalah gadis yang sudah rosak berpunca dari sikap terburu-buru semasa bercinta dengan sanggup melakukan seks dengan pasangan, akhirnya ditinggalkan. Ada juga yang terpengaruh dengan kawan seasrama lesbian.

Jangan hanya memakai tudung untuk menutup keburukan diri, kononnya bermaruah, sebaliknya dalam diam mereka ini sangat mudah untuk melindung diri diketahui perkara sebenar yang mereka lakukan.

sumber

Related Posts:

0 Response to "Hilangnya Harga Diri Anak Gadis Zaman Sekarang"

Post a Comment