Organ dalaman menyerupai paru-paru manusia dipercayai milik jururawat




Santubong: Organ dalaman menyerupai paru-paru manusia dipercayai milik jururawat, Nurul Wazieyana Mohd Yusof, 23, yang dikhuatiri lemas di Pantai Pasir Pandak, di sini, Sabtu lalu, ditemui pagi tadi.

Difahamkan, organ dalaman itu ditemui di celah-celah batu kira-kira lima hingga tujuh kilometer dari lokasi mangsa hilang oleh sepasukan anggota mencari dan menyelamat (SAR), pada 10 pagi.

Komander Operasi Muhammad Mirza Dzalmmira Miraz berkata, selang dua jam operasi SAR dijalankan, pihaknya bersama pasukan penyelamat lain menemui serpihan organ dalaman menyerupai paru-paru manusia di celah batu di pantai berkenaan.

Bagaimanapun katanya, pihaknya belum dapat memastikan sama ada organ dalaman itu milik manusia atau haiwan.

"Semuanya masih dalam siasatan dan kita sudah hantar organ berkenaan ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk ujian forensik,"katanya.

Sehingga jam 5 petang semalam, operasi SAR masih gagal mengesan jururawat yang bertugas di Hospital Umum Sarawak (HUS) itu.

Operasi berkenaan dilakukan bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM), Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM).cc--http://www.hmetro.com.my

Related Posts:

0 Response to "Organ dalaman menyerupai paru-paru manusia dipercayai milik jururawat"

Post a Comment