SIKAP SEBENAR SEORANG DOKTOR KERAJAAN!!!




SIKAP SEBENAR SEORANG DOKTOR KERAJAAN!!!
[Petikan fb: AbdAziz Ahmad]

Anak saudara saya eksiden di puncak alam pg td.. sementara menunggu ambulans sampai tetiba ada 1 keta berenti & sorg llki keluar sambil bawa beg..dia terus buat rawatan kecemasan pd anak saudara saya.. saya ternampak topi JPAM.. dlm hati saya fikir mgkn dia ni paramedik on call sbb tu dia dtg..

Lps selesai krj dia msh menunggu ambulans yg xkunjung tiba.. sambil menunggu saya sempat berborak dgnnya.. katanya dia bertugas di klinik kesihatan kg pandan & pd masa yg sama membantu JPAM.. saya bertanya lg dtg sini bantu sbb on call ke? dia ckp tak.. saya dlm perjalanan nak blk taiping.. nmpk ada eksiden ni saya singgah la bantu apa yg boleh..

dlm hati saya terdetik mulianya hati dia.. sanggup berhenti utk membantu wlupun dlm cuti.. bukan tu je brg2 dlm beg 1st aid dia pun guna duit sndri.. keluarganya pun sgt sporting.. xkesah pun tggu tepi jln sambil tggu suaminya selesai kerja.. lps hampir 3 jam tggu ambulans akhirnya ambulans bomba smpi.. dia pun minta izin utk teruskan perjalanan.. sepupu saya Abdul Rani hulurkan sedikit sumbangan tp dia tolak dgn baik.. katanya dia bantu ikhlas..

Si baju hijau tu bernama Dr NAZRUL... terima kasih doktor atas keprihatinan anda.. hny Allah shj yg dpt membalas jasa baik anda...
-------------------------------------------------
"We Love, We Share"
Sihat, Cantik dan Ceria seisi Keluarga
http://bit.ly/weloveweshare

Related Posts:

0 Response to "SIKAP SEBENAR SEORANG DOKTOR KERAJAAN!!!"

Post a Comment