Pelarian Syria Jadi Bahan Lawak, Ida Nerina Bengang Dengan Typical 'Jantan Melayu'


Tersebar sejak semalam sekeping gambar kononnya 'batch' pertama pelarian Syria yang terdiri daripada ibu tunggal, janda muda dan gadis yang sedia untuk dinikahi sudah sampai di Malaysia.

Info daripada gambar tersebut tidak dapat dipastikan akan kesahihahnya, adakah betul atau sengaja ditimbulkan, tetapi yang pasti dengan pergolakan yang berlaku di Syaria memang ramai penduduknya melarikan diri daripada negara tersebut dan kebanyakkannya menuju ke Eropah.

Status yang dianggap sebagau gurauan yang dimuatnaik oleh seorang pengguna Facebook tentang gadis Syria ini telah perhatian ramai netizen.


Namun, status dan gambar berkenaan turut mendapat perhatian pelakon Ida Nerina di mana beliau menyifatkan posting berkenaan melampau kerana seolah-olah mempermainkan nasib pelarian-pelarian Syria berkenaan.


Mungkin apa yang dikesalkan oleh Ida Nerina berkenaan ialah lawak yang keterlaluan seolah-olah mempermainkan pelarian-pelarian berkenaan.

Apapun, berdasarkan komen lelaki berkenaan, katanya "Atas nilaian masing2..sapa baca status tu cara baik..maka tafsiran dia baik..tapi jika sapa hati busuk baca status tu cara hati busuk..maka tafsiran dia akan jadi busuk sebusuknya... sebagai contoh..BAGI SALAM... ASSALAMUALAIKUM... BANYAK CARA BANYAK NADA BANYAK RUPA MUKA ORANG YG MENGUCAPKAN SALAM TU... JIKA ORANG YG BG SALAM TU MUKA MANIS SENYUM..MAKA TAFSIRAN DIA BAIK..JIKA ORANG YG BG SALAM TU MUKA MACM TAIK.MASAM..TAK BERADAP..BURUK LA DIA..TAPI HAKIKAT TETAP SAMA BG SALAM..BUNYI PON SAMA ASSALAMUALAIKUM.....SAMA LA STATUS DIATAS... FIKIRKAN YG BAIK.SEBAB SAYA BUAT STATUS TU TAKDE NIAT NAK HINA SESAMA ISLAM..." - Siakapkeli.my

Related Posts:

0 Response to "Pelarian Syria Jadi Bahan Lawak, Ida Nerina Bengang Dengan Typical 'Jantan Melayu'"

Post a Comment